sobota, 23 marca 2013

Poradnik OC. Wydanie trzecie - Włosy

Od razu ostrzegam, tutaj będzie trochę trudniej dla początkujących, gdyż będziemy korzystać z warstw.
...
Mamy już oczy i usta naszej postaci. Teraz pora na włosy.

1. Kontur
1) Najpierw musimy stworzyć nową warstwę. Na dole jest pokazane, jak ją zrobić. Robimy ją dlatego, żebyśmy jak coś we włosach nam nie wyszło, mogli zmieniać elementy włosów, nie psując w ten sposób tego, co do tej pory zrobiliśmy.

2) Obrysowujemy włosy. Oto przykład:
Kształt włosów jest dowolny i sami możecie zdecydować, jak będzie wyglądał.

3) Kolorujemy zaznaczenie na CZARNO (na poniższym obrazku rozpędziłam się i przez przypadek wzięłam kolor granatowy, ale wy musicie wziąć czarny). Następnie zaznaczamy środek tego, co zamalowaliśmy, tak, jak na poniższym obrazku.

 4) Po zaznaczeniu klikamy na klawiaturze ''Delete''. Kontur powinien wyglądać mniej-więcej tak:

5) Rysujemy dalej włosy według własnego uznania. (Na poniższym obrazku zmieniłam kolor ust, jest to tylko poprawa i nie zwracajcie na to uwagi).

2. Kolorowanie.
1) Aby pokolorować włosy, tworzymy następną warstwę, tak, jak wcześniej pokazałam. Następnie obniżamy ją, tak, jak jest pokazane poniżej:

Aby sprawdzić, czy rzeczywiście się nie pogubiliśmy, wybieramy jakikolwiek kolor i malujemy jak chcemy na ''kartce''. Jeśli kolor zasłania warstwę z pozą, ale jest poniżej konturów włosów, możecie się cieszyć, gdyż to znaczy, że się wam udało:) Pamiętajcie, aby cofnąć to zamalowanie.
2) Zaznaczamy obszar, który chcemy zamalować. Jeśli boicie się, że wam nie wyjdzie, możecie malować wszystko oddzielnie.
 Następnie zamalowujemy kolorem, który wybraliśmy, jako kolor włosów.
3. Cieniowanie
 1) Teraz możecie zacząć cieniować. Zaznaczacie obszary, który chcecie pocieniować na jasny kolor.
Później zamalowujecie kolorem jaśniejszym od tego, jakiego są włosy.
 2) Robimy tak, aż nie pocieniujemy odpowiednio całych włosów. Po skończeniu u mnie wygląda to tak:
 3) Teraz zaznaczamy obszar, który ma być ciemniejszy.
Później kolorujemy go na kolor ciemniejszy, niż kolor podstawowy włosów.
4) Cieniujemy tak resztę włosów.
4. Poprawki.
1) Jeśli chcecie, aby wasze włosy były bardziej wyjątkowe, możecie dodać pasemka. Zalecam również obrysowanie czarnym kolorem kształtu twarzy oraz elementów, które są na twarzy np. nos.
2) Żebyście później nie musieli tonąć w warstwach, radzę skorzystać z poniższej instrukcji.
1. Wchodzimy w Warstwę>Połącz w Dół i naciskamy. (Powinniście mieć teraz 2 warstwy)
2. Kopiujecie warstwę najwyższą, na której powinny być TYLKO kontury włosów i pokolorowane włosy.
3. Wklejacie ją na nową, PRZEZROCZYSTĄ kartkę. Powinno to wyglądać tak.
 4. Teraz usuńcie włosy ze starej pracy (tam, gdzie była poza), tak, żeby została tylko jedna warstwa.

Co chcecie następne? Pokażecie swoje włosy robione według tego Poradnika?


~Lorraine Torres

25 komentarzy:

  1. Fajnie! Może potem jak skończysz robić ten poradnik to zrobisz konkurs na napisanie BIO tej postaci lub zrobienia idyntycznej xd :D Taki mój zwariowany pomysł .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł:) Miałam raczej ideę, żeby zrobić według poradnika postać:)

      Usuń
    2. Zwariowana ja xD Jakbym była redaktorem to chyba bym zrobiła taki konkurs :D

      Usuń
    3. zgłoś się!! bo sie według mnie nadajesz

      Usuń
    4. Zgłosiłam się jeśli o to chodzi :-)

      Usuń
  2. Wow ślicznie!!! (a ten Gimp nie ma wirusów przy popieraniu??? )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięx, bo właśnie laptop mi ostatnio siada, i jakbym go doprawiła następnymi wirkami to już bym nie miała laptopa... :D

      Usuń
  3. Ja tak nie umiem. ;)
    Śliczna jest.

    Chciałabym poradnik, jak zrobić skórę zacieniowaną własnej postaci. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czadowo! A może następnym razem skórę?
    RoksiR14

    OdpowiedzUsuń
  5. skórę :) pięknie ci wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepraszam ale czym obrysowujemy włosy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alekso a ja nie mogę nacisnąc ten stos :( pomocy :( odpisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat Lorr pisała :P
      Ale ja tak zrobiłam i było dobrze :O
      Może masz nie tą wersję co Lorr? Ja mam taką i wszystko było ok :C

      Usuń
    2. Ja mam 2.8, i wszystko mi wychodziło :o

      Usuń
  8. Może Brwi albo podkoszulek ? xd

    OdpowiedzUsuń
  9. A nie sory podkoszulek bo brwi są już robione ;dd

    OdpowiedzUsuń
  10. zobacz moją link w nastepnym poście

    OdpowiedzUsuń
  11. ja próbowałam zrobić swoją oc na paint

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja nie umiem obniżyć tej warstwy która jest nowa pomocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie poradnik i spróbuj wykonać jeszcze raz. Jeśli ci się znowu nie uda, prześlij mi screen'a.

      Usuń
  13. Lorr jak obniżam warstwe całkowicie znika próbowałam kilka razy nawet z inną fryzurą to znika

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam gimp ;C Skomentujesz moją OC i zobaczysz czy ładna? zależy mi :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za wszystkie komentarze :)