sobota, 16 marca 2013

Poradnik OC. Wydanie pierwsze - Oczy

Kiedyś ktoś poprosił mnie o poradnik OC w Gimpie, tak więc postanowiłam je zrobić. Będzie ono jednak w częściach, gdyż jakbym miała cały, dokładny i szczegółowy poradnik umieścić w jednym poście, znalazłoby się w nim co najmniej z 50 obrazków. Tak więc, postanowiłam, że będę robiła poradnik etapami. Pierwsze są oczy.
1. Zapoznanie się z programem.
Na obrazku poniżej pokazany jest wygląd Gimpa. Zaznaczyłam na nim 5 elementów:
1) Warstwy, Kanały, Ścieżki...
Jest to zbędne narzędzie, przynajmniej dla mnie. Nie będę z niego korzystała, więc spokojnie możemy je zamknąć, żeby nie przeszkadzało podczas pracy.
2) Przybornik
Przybornik jest bardzo ważny, bez niego nic nie zdziałamy. Są w nim narzędzie, których będziemy używać.
Uwaga! Gdy zamkniecie przybornik, Gimp automatycznie się wyłącza i trzeba go włączyć ponownie!
3) ''Kartka''
Jest to miejsce naszej pracy.Można tu tworzyć najróżniejsze rzeczy.
4) ''Menu''
To również jest przydatne narzędzie. W ciągu tego poradnika zobaczycie jedno z jego działań.
5) Rozmiar
Tutaj możecie przybliżać i oddalać waszą pracę.
2. Kolorowanie
1)Nie radzę korzystać z narzędzia ''Wypełnienie kubełkiem'', jego efekty nie są zadowalające, co możecie zobaczyć na obrazku.
2) Korzystając z narzędzia ''Zaznaczenie obszarów'' zaznaczamy oko tak, jak jest to pokazane na poniższym rysunku.
3) Teraz, korzystając z ''Pędzla'' zamalowujemy część, którą zaznaczyliśmy.
4) Aby zobaczyć efekt bez tych ''linek'' Klikamy Zaznaczenie> Wszystko
5) Teraz obrazek oddalamy (element 5 w punkcie 1) i widzimy efekt.
6) Powtarzamy punkty, aż pokolorujemy całe oczy.
3. Cieniowanie.
1) Kolor oczu, który wybraliśmy na początku zmieniamy na trochę ciemniejszy (grunt w tym, żeby wyglądało ładnie z daleka, a nie z bliska). Kolor możemy zmienić klikając na prostokącik z kolorem, którego ostatnio używaliśmy.

2) Zaznaczamy ''Zaznaczeniem Obszaru'' tak, jak pokazane jest poniżej i kolorujemy ''Pędzlem''.
3) Z drugim okiem robimy tak samo, a później wybieramy kolor ciemniejszy i powtarzamy czynność drugą  na obu oczach. Oto efekt:
4. Poprawki
1) Na początku zamalowałam tą ''kreskę'' gdyż mi przeszkadzała. Teraz musimy zrobić nową. Zaznaczamy w następujący sposób:
2) I kolorujemy. Tak samo z drugim okiem. Ewentualnie możemy jeszcze poprawić te białe koła, ale nie jest to konieczne. Teraz rysujemy kreskę wokół oka:
3) Robimy tak również z drugim okiem. Oto efekt końcowy:

Jak wam się podoba? Co byście chcieli następne?
EDIT: 
Program możecie ściągnąć tutaj. Jest jeszcze możliwość ściągnięcia nowszej wersji (Link). Programy są darmowe, tak więc bez obaw:)

~Lorraine Torres

34 komentarze:

  1. catty noir catty noir nowa postac z Camera,frights,action!!!!!!!!

    tu link
    http://themonsterhighdolls.tumblr.com/post/45483793703/mhghouls-sassmaster-arjay-terrible-blog

    tylko podajcie strone z kąd wzieliscie OK? Bo osoba od której to dostałam prosi oto

    cerberkaV

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie mam gimpa ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. no usta ja tez nie mam gimpa:( Alekso kiedy będzie kokurs oc ??

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne, spróbuję takie coś zrobić ;)
    Anonimowy:
    Przewiduję dla was coś na wielkanoc ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny efekt, wygląda super, a wcale nie jest takie trudne jak się wydaje. Kiedy kolejny etap? Zrób usta. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem, że nie jest to trudne, ale wolę to opisać szczegółowo dla osób, które w Gimpie są początkujące:)

      Usuń
  6. A co do tutorialu to można to wszystko załatwić w łatwiejszy sposób - gimp obsługuje warstwy. Wystarczy warstwę z bazą ustawić w trybie mnożenia i można kolorować bazę na warstwie pod spodem a kontur nadal będzie widoczny. (Trzeba tylko pamiętać o tym, żeby zawsze na samym spodzie mieć zupełnie białą warstwę, bo inaczej cały rysunek się zrobi czarny)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież wiem, ale nie będę robiła na warstwach, bo niektórzy są całkiem początkujący.

      Usuń
    2. A, i jeśli się nie mylę, to raczej tło z bazą musi być przezroczyste, żeby kolorować z dolnej warstwy, bo inaczej tło, które jest nieprzezroczyste będzie zasłaniało kolory z dolnej warstwy.

      Usuń
    3. Nie, tło na samym dole, pod wszystkimi warstwami z konturami i kolorem NIE MOŻE być przezroczyste, bo po ustawieniu konturu na mnożenie cały obrazek robi się czarny. Więc się mylisz.

      Usuń
    4. Jeśli warstwa z bazą ma przezroczyste tło, a pod ta warstwą jest przezroczysta warstwa, którą się koloruje, to wtedy tak MOŻE być.

      Usuń
  7. Co jest lepsze - 1. ( stara ) czy 2.( nowa ) wersja ???

    OdpowiedzUsuń
  8. zalosne. kazdy moze takie usta zrobic sam? po co sie przechwalasz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać,że wkleiłaś ten komentarz, bo to jest o oczach. Lorr się nie przechwala,bo sam jeden czytelnik o to prosił, to jest przydatne. Może mnie wyśmiejesz, co szczerze mnie mało będzie obchodziło - ja mam gimpa i jeszcze za dobrze nie umiałam cieniować ust i to mi było pomocne. Jak nie korzystasz to chociażby pozwól innym -.-

      Usuń
    2. Masz rację! To bardzo przydatne, na przykład te filmiki w youtube jak rysują postacie MH to chyba właśnie na tym programie... :)
      Rainbow♥

      Usuń
  9. przybornik się zamknął dobra ja go zamknęłam przypadek pomocy proszę

    OdpowiedzUsuń
  10. Lorr wzięłam twoje zdjęcia z poradników i wykorzystałam do karty z instrukcją do własnego poradnika, ale podałam link skąd je wzięłam pod każdym zdjęciem gdzie wykorzystałam twoje screeny. Dodałam też jeden obrazek Aleksy z jej poradnika do painta (również podałam link tego bloga)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, błagam, tylko nie to... Robiłam jeden poradnik chyba z godzinę, a teraz jeszcze robię z ubraniami, w ogóle nie mogę go skończyć, ale błagam, naprawdę błagam - usuń:( Nie obrażam się, że napisałaś o tym, ale to już było robione osobiście przeze mnie, przez moje doświadczenie, naprawdę cię błagam, usuń.

      Usuń
  11. a ja jak robie włosy to robię pierwszą warstwe rysuje włosy drugą warstwe i obniżam ją to mi nie chce to wyjść tak jak Lorr w poradniku o włosach prosze pomocyy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy na tej pierwszej warstwie, na której zrobiłaś kontury włosów jest również baza? Jeśli tak, to musisz kontury zrobisz na drugiej warstwie.

      Usuń
  12. Lorr, a ty którą wersję masz?

    OdpowiedzUsuń
  13. mam taką samą wersję co ty, tyle że nie wiem jak dodać base do tego gim[a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak,bo basy Monster High oceniają w szkołach ;3

      Usuń
    2. no nie ,ale chciałam od razu sprawdzić jak to sie robi :)

      Usuń
    3. no powiecie jak dac tam base wkleic ??

      Usuń
    4. no właśnie wiem ale mi się to nie chce wkleić

      Usuń

Dziękujemy wam za wszystkie komentarze :)